czwartek, 17 stycznia 2013

Zupa krem z papryki z lawaszem

Dziś zaproponuję zupę z papryki . Robiłam ją pierwszy raz jest przepyszna, i bardzo prosta. Polecam.



4 papryki żółte
4 papryki czerwone
cebula cukrowa (może być zwykła)
dwa pory (jasne części)
Przyprawy: czerwona papryka słodka, sól, pieprz, pieprz ziołowy, pieprz cayenne, ulubione zioła)
1/2 kostki rosołowej
łyżka masła

Paprykę przekroiłam na pół i oczyściłam, ułożyłam na blaszce i piekłam w piekarniku w 210 stopniach przez 15-20 minut (tak aby nie była mocno przypieczona), po tym czasie włożyłam paprykę do torebek foliowych i pozostawiłam przez około 20 minut.
W garnku na maśle zeszkliłam cebulę pokrojoną w kostkę i dodałam pokrojony por pozostawiłam przez chwilę a następnie dodałam gotowaną wodę od ilości wody zależy jak gęsta będzie zupa i 1/2 kostki rosołowej. Wszystko dusiłam do miękkości. W tym czasie paprykę po wyjęciu z woreczka obrałam ze skórki, pokroiłam na mniejsze części i dodałam do wywaru. I tu następuję część, którą najtrudniej mi opisać, bo zawsze przyprawiam potrawy według swojego upodobania i na tak zwane "oko" i próbuję. Na pewno należy uważać z pieprzem cayenne, ja dodałam tylko szczyptę. Tak przyrządzoną zupę potraktowałam blenderem. I gotowe.
Ja moją zupę podałam z ormiańskim Lawaszem.

Pozdrawiam ciepło i smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz