wtorek, 21 lutego 2012

Roladka z łososia w szynce z nadzieniem szpinakowym

Nie mam czasu na rękodzieło, dlatego dziś znowu jedzonko. Roladka jest pyszna. Choć nie wygląda jest prosta do wykonania i smakuje wyśmienicie nawet tym, którzy nie przepadają za rybkami.
Inspiracją był przepis ze strony  Kwestia Smaku zmieniłam nadzienie bo nie przepadam za ryżem, no i jest mniej kalorii.





Składniki:
-Nadzienie szpinakowe:
Szpinak (u mnie mrożony rozdrobniony);
Ser ricotta;
Gałka muszkatołowa, sól, pieprz, czosnek;
-Łosoś (u mnie świeży płat bez skóry);
-Przyprawy do ryb, cytryna;
-Szynka parmeńska lub hiszpańska szynka Serrano;
Sznurek spożywczy i listki laurowe.
Wykonanie:
Nadzienie: szpinak odparować na patelni, dodać przyprawy, ostudzić i wymieszać z serem ricotta.
Na desce rozłożyć plastry szynki tak aby jedna zachodziła na drugą, ułożyć na niej plaster łososia (zwykle dzielę płat na dwa w poprzek), przyprawić i skropić cytryną, na łososia rozłożyć warstwę szpinakowego nadzienia i zwinąć roladkę. Zwiniętą roladkę zawiązać sznurkiem i ozdobić liśćmi laurowymi. Piec w 180 stopniach przez 40 minut.
W moim przepisie nie ma żadnego tłuszczu, ale oczywiście można dodać do szpinaku łyżkę masła i posmarować gotową roladkę przed pieczeniem oliwą. Ja unikam tłuszczu i tego nie robię a i tak jest pyszne.
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz